Dobrá psychika je základ při hubnutí

13. prosinec 2014 | Tipy | Rady | Jak na to | komentáře: 0
žena se stresuje


Po každém sladkém nebo tučném jídle si okamžitě vyčítáte, že jste opět udělali chybu a že jste to něco snědli? Večer si rekapitulujete den a máte na sebe zlost, že jste porušili dietu a přísaháte si, že ráno začnete s dietou a hubnutím znova? Máte vždy výčitky, že se vám hubnutí nedaří? Pokud ano, tak se vám ani nezačne dařit hubnout. Zjistěte, proč tomu tak je a jak můžete opět začít hubnout.

Neustále si vyčítáte, že jste něco udělali špatně při stravování, vynechali jste cvičení a vůbec nehubnete tak, jak jste plánovali. Do toho se ještě přidává stres a vyčerpání z rozchodu a taktéž dlouhotrvající stres z práce. Přitom se nedokážete uvolnit, dát si pauzu a užívat si život i přes tyto stresové faktory. Je čas udělat změnu.

Ačkoliv to tak nevypadá, tak na samotné hubnutí má stres zásadní vliv. Můžete zhubnout pouze v případě, nebudete ve stresu nebo budete umět svůj stres ovládat. Často ve stresových situacích mnoho lidí sahá po sladkostech nebo po nějakém jídle. Pokud to ale není váš případ a jenom se stresujete, tak v nejlepším případě vaše váha zůstane na stejném čísle, v opačném můžete přibírat.

Stres při hubnutí

Snažíte se měsíce zhubnout, přesně dodržujete všechna pravidla, pravidelně jíte, chodíte cvičit, ale vůbec nehubnete. Pořád vás trápí váš neúspěch. Vlastně se celou dobu stresujete, že jste něco udělali špatně, že se vám hubnutí nedaří a že se vám budou ostatní pořád smát atd. Ve výsledku vás to celé hubnutí přestane bavit, protože se nemíníte pořád omezovat kvůli nějakému nejasnému výsledku. Z toho vyplývá, že toto není správný způsob.


Co při hubnutí nedělat?

Cesta přísných zákazů nikam nevede, brzy se je budete snažit porušit. Po čase vás přestane bavit ten vojenský režim, který vás bude jen psychicky vyčerpávat a opět se vrátíte ke klasické stravě a starým návykům. Zaměřte se na to, co byste neměli dělat.

  • Nedávejte si cíle, které jsou nereálné.
  • Nezakazujte si určitě potraviny navždy. Absolutní zákaz je velmi stresující.
  • Nevyčítejte si, že jste něco špatného snědli.
  • Nestresujte se tím, že hubnutí nejde tak rychle, jak jste chtěli.
  • Nejezte podle toho, kolik má daná potravina kalorií.
  • Nejezte potraviny, které vám nechutnají jen kvůli tomu, že jsou dietní.
  • Nemějte přísný a omezující režim.
  • Neříkejte známým a rodině, že hubnete. Budou se vám vysmívat a budou vám nutit jídlo.
  • Neberte hubnutí jako nutné zlo.
  • Nevymlouvejte se na geny, věk a nemoc.
  • Nehubněte kvůli partnerovi, rodině nebo někomu jinému.
  • Nespoléhejte na krátkodobé hubnutí a pilulky, které slibují nemožné.
  • Nezačínejte s hubnutím, pokud jste na tom psychicky špatně.
  • Nenuťte se do cvičení, které vás nebaví.
  • Nevažte se každý den, protože váha stejně o ničem nevypovídá.
krt

Co naopak dělat?

Naopak, pokud půjdete na hubnutí chytře, máte šanci, že s hubnutím vydržíte dlouho a opravdu zhubnete trvale. Důležité je změnit dosavadní návyky, začít více cvičit a najít si čas na odpočinek. Taktéž je velmi nutné, abyste se nestresovali nejen kvůli hubnutí, ale i kvůli jiným věcem.

  • Dejte si malý cíl, který vás po splnění nakopne plnit další plány.
  • Hubněte kvůli sobě a kvůli svému zdraví.
  • Dejte si pořádnou motivaci a také i odpovídající odměnu.
  • Berte hubnutí jako dlouhodobou změnu dosavadního stravovacích návyků.
  • Jezte pravidelně v menších porcích.
  • Klidně jezte všechno, jen si dejte méně těch tučných a sladkých potravin či pokrmů.
  • Jezte pomalu a každé sousto si vychutnávejte.
  • Když něco nedietního v menším množství sníte, nic se přece nestane a kvůli tomu rozhodně nepřiberete.
  • Těšte se na jídla, která vám chutnají. Opět je ale nutné si dát menší porci.
  • Jezte potraviny, které vám chutnají a přidejte k nim i zdravější variantu.
  • Važte se jen dvakrát v měsíci a raději sledujte volnější oblečení.
  • Najděte si sport a pohyb, který vás baví.
  • Dopřejte si čas na odpočinek a čas na záliby.
  • Pochvalte se za každý úspěch a buďte za něj rádi.
  • Mějte dobrou náladu, i když se vám zrovna něco nebude dařit.
  • Používejte zdravý selský rozum při rozhodování, co smíte a nesmíte jíst či dělat.
  • Držte se hesla všeho s mírou.

Možná to vypadá nepředstavitelně, ale pokud se nebudete stresovat a nebudete brát hubnutí jako nutné zlo, bude se vám hubnout mnohem lépe.

Myslíte si, že má psychika vliv na hubnutí?


 



Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.