Tukožroutské potraviny - tukožrouti

18. prosinec 2012 | Rady | Tipy | Potravina | komentáře: 0
potraviny


V zimním období se hubne podstatně hůře než v teplejších měsících. Důvod bychom mohli najít také v tom, že má naše tělo obrannou funkci proti chladu a my tak více tíhneme k tučnější stravě a celkově i více jíme. Ve spojení s vánočními svátky je pak výsledkem hned několik kilo navrch. Jak tomuto předejít? Při cestě za optimální váhou vám mohou pomoci tukožrouti. Sestavili jsme pro vás seznam těch nejlepších pomocníků pro spalování tuků, s kterými zhubnete ještě před Vánocemi.

Tukožrouti jsou potraviny, díky kterým vám v těle probíhají chemické změny, jež podpoří vaše úsilí zhubnout – budete se cítit déle sytí, zredukují únavu a stres a pozitivně se tak podepíší na vaší štíhlé linii. Samozřejmě ani tukožroutské potraviny nezařídí vše. Slouží pouze jako pomocníci a je opravdu potřeba se zaměřit také na jiné oblasti. Bez pravidelného pohybu a cvičení, vhodně voleného jídelníčku a pevné vůle vám totiž nepomohou. Při správné kombinaci však výsledný efekt zdvojnásobíte a změny se dostaví o mnoho rychleji. Jejich výhodou oproti jiným hubnoucím pomocníkům je, že jsou přírodní a neměli by tak obsahovat žádné chemické či toxické látky.

Tukožrouty zařaďte do vašeho každodenního jídelníčku. Jelikož jsou těmito pomocníky různorodé potraviny, je snadné si je dopřát i několikrát denně – ke snídani čerstvé exotické ovoce, v poledne si pochutnejte na tukožroutské polévce a na večeři si naservírujte malou porci zeleninového salátu. I přesto, že se jedná o potraviny se schopností rychleji spalovat tuky, to nepřehánějte s množstvím! Zde totiž neplatí pravidlo Čím víc sním, tím víc zhubnu. Stále se jedná o jídlo, které vašemu tělu dodává i látky stavební.


Abeceda tukožroutů: podpořte hubnutí

Ananas – exotické ovoce, které pomáhá odbourávat tuky přesně tam, kde chceme. Stačí malé množství a budete se cítit sytí. Navíc napomáhá trávení a obsahuje minimum pesticidů. Ideální je na svačinku i jako součást snídaně.

Banány – rychlá a zdravá svačinka v podobě banánu rozhodně není nic, za co byste se měli stydět. Banány obsahují přírodní cukry, dodávají pocit sytosti a urychlují vylučování vody z těla.

Brokolice – jeden z nejznámějších zeleninových tukožroutů, který obsahuje spoustu prospěšných látek. Vedle vitamínů jsou to také minerály, které jsou užitečné při destrukci tukových buněk. Pozor však při úpravě – příliš dlouhým vařením ztrácí ty nejužitečnější látky.

Bylinky – nositelé vitamínů skupiny B jsou nepochybně skvělou potravinou, která by ve vašem jídelníčku neměla chybět. Bazalka, pažitka i petrželka zlepšují látkovou výměnu. Nejlepší účinky mají samozřejmě v čerstvém stavu.

Citrusové plody – ty jsou ideální právě v zimním období. Bohatost na vitamin C si připomínat nemusíme, ale málokdo si uvědomuje, že obsahují i prospěšnou vlákninu. Tu najdete především v pomerančích, ale ani s mandarinkami či grepem chybu neuděláte.

Dýně – jestliže vám z podzimního období zbyla tahle skvělá a chutná zelenina, rozhodně ji nenechejte zkazit. Je plná vitamínu A, draslíku i vlákniny, která jak známo podporuje pocit sytosti a dobré trávení.

krt

Extrudovaný chléb – známý také pod pojmem Knäckebrot. Jeho funkcí je především snižování hladiny cholesterolu, což má pro váš organismus pozitivní vliv.

Fazole – jsou zdrojem vlákniny, bílkovin a železa. Jejich funkcí je odvodňování organismu a urychlování látkové výměny. Spousta lidí se je ale bojí zařadit do jídelníčku kvůli nadýmání. Pokud je však budete konzumovat pravidelně, tělo si vytvoří enzym a s podobnými potížemi už se nesetkáte.

Houby – od podzimu jich ještě určitě budete mít dostatek, což je velice dobře. I houby jsou skvělé na hubnutí, protože neobsahují žádný tuk, a díky vysokému karotenu a vitamínu B mají také blahodárný účinek na vaše vlasy a nehty.

Chřest – nemá téměř žádné kalorie a napomáhá odvádět přebytečné tekutiny z těla. Nejlepší je dopřát si jej naprosto celý i se zelenými hlavičkami.

Chilli – spousta modelek nedá na pikantní jídla obohacená o chilli dopustit. Důvod je jasný – i ony totiž ví, že zrychluje výdej energie a spaluje kalorie. Jen to s ním moc nepřežeňte.

Podívejte se na další část tukožroutských potravin.


 



Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.