Jak efektivně spálit tuk na břiše

25. prosinec 2012 | Břicho | Jak na to | Články | komentáře: 1
břicho


Tuk na břiše trápí kdejakou ženu i muže. Drobné špíčky, špeky nebo pneumatika jsou strašákem nejen při obléknutí se do plavek a spodního prádla, ale i u těsného oblečení, topů a bokovek. K tomu navíc velké množství břišního (viscerálního) tuku je nebezpečné pro kardiovaskulární onemocnění či diabetes. Větší břicho je způsobeno: špatnou stravou, nedostatečným pohybem, špatným držením těla a nedostatečným oblékáním v chladném počasí.

Na začátku je nutné připomenout, že cvičením břicha nezhubnete břicho. Toto je mýtus. Cvičením pouze posílíte svaly, na kterých bude tuk. Tento tuk potřebuje spálit a to je možné aerobním cvičením.

Jak se zbavit tuku na břiše?

Tuk můžete spálit pouze jediným způsobem a to pomocí aerobního cvičení. Dále je nutné vyvážené stravování a posilování. Ovšem pozor, nikdy nezhubnete tuk pouze na jedné partii těla. Tuk mizí při spalování rovnoměrně a to se týká i břicha. Pokud chcete zhubnout bříško, počítejte, že zhubnete i v ostatních částech těla, což je určitě příjemnou skutečností.


Pravidelně aerobně cvičte

Na spalování tukových zásob je určený aerobní pohyb - jedná se o běh, rychlou chůzi, cvičení na rotopedu a ellipticalu, plavání, běžkování,... Důležité je dbát na správnou tepovou frekvenci, aby se tuky spalovaly a nezlepšovala se vám místo toho kondice. Ke spalování tuků dochází po 20 - 30 minutách cvičení. Cvičte aerobně dvakrát nebo třikrát týdně jednu hodinu.

Vyváženě se stravujte

Vyvážená strava je velice důležitá. Zcela omezte sladkosti, bílé pečivo, smažené a tučné pokrmy, sladké limonády a alkohol. Začněte se pravidelně stravovat co tři hodiny, dopoledne jezte více sacharidů a k večeru sacharidů méně a více bílkovin. Vybírejte si potraviny, které mají nízký glykemický index, jezte dostatek zeleniny a bílkovin. K tomu vypijte alespoň 2 litry neslazených tekutin. Více o stravování naleznete zde.

Posilujte

Při hubnutí je důležité posilovat celé tělo, což můžete nejlépe v posilovně, popřípadě doma s vlastní váhou. Zaměřte se na posilování zad, břicha, pánve a nohou. Nepřehánějte to s posilováním břicha, věnujte stejnou dobu cvičení i ostatním partiím. Stačí, když budete cvičit dvakrát týdně. Možná si říkáte, že posilování je zbytečné, ale přece nechcete mít na těle plandavou kůži, ne? Navíc, když budete mít více svalů, lépe se budou spalovat tuky.

krt

Narovnejte se

Určitý podíl na velkém břichu může mít i vadné držení těla a časté nošení podpatků. Pokud je tohle váš problém, je nutná i tady menší změna. Co tak se narovnat, zatáhnout břicho, vyměnit vysoké podpatky za nižší a chodit na rehabilitace?

Oblékejte se!

I když bokovky a krátké topy vypadají skvěle, vašemu tělu se nelíbí. Díky tomu, že je organismu ve výsledku zima a chrání se, vytváří si ochrannou hmotu ve formě tuku na břiše a madel lásky na zádech. Tento problém se týká převážně dívek, které dbají na nejnovější trendy, které jsou celkem nebezpečné. Hrozí jim problémy s ledvinami a močovými záněty.

Při rozumném hubnutí spálíte cca 0,5 - 1 kg tuku za týden, proto je nutné s tím počítat, že vaše hubnutí může trvat několik měsíců. Vždy záleží, jak jste na tom celkově s tukovými zásobami a kolik potřebujete zhubnout. Pokud máte tvar postavy typu jablko, břicho shodíte až nakonec, pokud je vaše postava typy hruška, shodíte ho trošku už někdy ze začátku. Hubnutí není jen o tom, že musíte spálit tuk, ale musíte to brát komplexně.


 

Diskuze k článku (celkem 1):




Úžasná rada. Moc děkuji.
Už jsem přestal pít veškeré sladké limonády. A přestal jíst veškeré smažená jidla. Už jen zbývá to pečivo a sladké.
Jinak mám luxusní tvar do hrušky. :-D A chodím 4x týdně do posilovny. Hodně cvičím nohy a břicho. Hodne lidí říká, že břicho se má posilovat mírněji, protože si rychle zvykne. A už vůbec by mě nenapadlo, že jeho cvičením ho nezhubnu. No každopádně díky za pěknou řadu a zkusím to. Jinak běh, kolo atd.. mám moc rád, takže to půjde snad snadno. :-D Všem ostatním držím palce. ;-)

Tomáš Holcman 29. září 2016 04:52

Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.