Co funguje na spalování tuků?

29. červenec 2015 | O cvičení | Rady | Cvičení | komentáře: 0
cvičení na rotopedu


Pokud vás trápí vyšší váha, pravděpodobně máte v těle přebytečný tuk, který je potřeba spálit. Ke spalování tuků ale dochází pouze při aerobním pohybu, který trvá v určité délce a při určité intenzitě. V zásadě se dá říct, že na na tom není nic složitého, pokud daná pravidla dodržujete.

Bez pohybu se vám bude hubnout špatně, protože ke spalování tuků dochází právě při něm. Existuje mnoho různých cvičení, ale ne všechna jsou vhodná na spalování tuků z důvodu, že je u nich příliš vysoká tepová frekvence. Většina cvičících se domnívá, že když budou cvičit jak o život, budou rychleji hubnout, což je omyl, jak se vysvětlíme později.

Aerobní pohyb je ten nejlepší pohyb na spalování tuků a řadí se k němu rychlá chůze, běh, pomalý tanec, nordic walking, aerobic, plavání jízda na kole, rotopedu nebo eliptickém trenažeru. Jedná se o pohyb ve střední intenzitě, díky čemuž jej zvládne většina osob.


Jak často cvičit?

Na hubnutí je nejvhodnější, pokud budete cvičit pravidelně a několikrát týdně. Jako minimum se bere dvakrát týdně, lepší variantou je třikrát týdně nebo obden. S pravidelným pohybem totiž budete rychleji hubnout. Z tohoto důvodu je absolutně nedostatečné cvičit pouze jednou týdně, protože takové cvičení je dobré akorát na lepší náladu a odpočinek.

Pokud si říkáte, že nemáte vůbec žádný čas na to, abyste si zašli někam zacvičit, zaměřte se také na jiné možnosti pohybu. Není vůbec nutné chodit do fitness centra, pohyb můžete vykonávat i pod širou oblohou (chůze, běh, nordic walking, jízda na kole). Možností je mnoho, stejně jako výmluv.

Jak dlouho cvičit?

Aby docházelo ke spalování tuků, je nutné cvičit delší dobu, neboť k samotnému procesu spalování dochází asi až po 20 - 30 minutách, proto je žádoucí, ať dané cvičení trvá delší dobu. Jako nejlepší čas se jeví 60 minut nebo 45 minut. Cvičení delší než 60 minut může být pro mnoho lidí vyčerpávající a únavné (podle typu cvičení a věku). Více informací naleznete tady.

chůze na běžeckém pásu

Ze začátku vám může připadat, že cvičení obden je nereálné, ale pokud si danou aktivitu oblíbíte nebo jich budete střídat více, budete se na ně těšit a cvičit s radostí. Budete-li danou aktivitu vykonávat společně s někým, půjde vám aktivita mnohem lépe. Dejte si ale pozor, ať se původně pohybová aktivita nepromění pouze v bavení se.

Tepová frekvence na spalování tuků

Každé cvičení nevede k tomu, aby se spalovaly tuky, někdy se zlepšuje fyzická kondice a někdy se pouze relaxuje. Rozhoduje o tom váš tep při cvičení, respektive tepová frekvence. Na spalování tuků je vhodná frekvence, která se pohybuje kolem 50 - 65 % svého maxima. Svůj tep zjistíte buď podle tepoměru nebo hodinek s tepoměrem, nebo si jej spočítáte na své ruce po dobu 20 sekund a výsledek vynásobíte třemi.

Nejvhodnější je pohyb ve střední intenzitě, u něhož se nejlépe spalují tuky a poznáte ho jednoduše, můžete normálně mluvit. Pokud byste cvičili ve vysoké intenzitě, tak si budete zlepšovat fyzickou kondici a místo tuků se budou spalovat cukry.

krt

Vhodné aktivity na spalování tuků

  • Rychlá chůze
  • Běh
  • Jízda na rotopedu
  • Nordic walking
  • Aerobic
  • Jízda na orbitreku/eliptickém trenažéru
  • Chůze na stepperu
  • Tanec
  • Jogging
  • Jízda na kole
  • Bruslení
  • Plavání
  • Hraní her

Spálíte tuk i na rizikových partiích

Vzhledem k tomu, že při aerobním pohybu mizí tuk z těla postupně, mizí i z rizikových partií (břicho, stehna, zadek). Zjistěte, jak se tuky spalují, jedná o složitý proces. Nemůžete si vybrat, odkud bude mizet jako první, to záleží na konstituci daného člověka a na tukových zásobách. Většinou nejviditelnější bývají hýždě, stehna a prsa, i když se tuk spaluje rovnoměrně. Pokud ale chcete přijít o tuk na břiše, tak je nutné vytrvat, protože na onom místě mizí tuk zpravidla jako poslední.

Přípravky na spalování tuků

Existují i různé přípravky na spalování tuků, resp. podporují spalování tuků, říká se jim spalovače tuku. Díky nim tělo využívá tuk jako jako zdroj energie, ale pouze v případě, že se dostatečně cvičí a dodržuje vyvážená strava. Bez pohybu a stravy jednoduše nefungují. Tyto doplňky stravy je možné koupit si v obchodech se sportovní výživou.

Pokud budete pravidelně cvičit, bude se jednat o vhodný pohyb a navíc se budete vyváženě stravovat, určitě nežádoucí tuky spálíte.


 



Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.