Zjistěte, jak můžete účinně hubnout

1. leden 2016 | Zhubněte | Jak na to | Tipy | komentáře: 2
hubnout se psem


Postupně se vaše váha zvyšuje a vás to už přestává bavit? Tak s tím něco konečně udělejte. Podívejte se, jak můžete jednoduše začít hubnout. Nemusíte se obávat, protože na hubnutí není ve výsledku nic složitého. Stačí jen přijít na to, co a jak máte dělat.

Při frázi jak hubnout se mnoho lidí málem otřepe, protože si představí, jaká omezování je čekají a jak budou muset jíst nechutná jídla. Tyto obavy jsou ale liché. Takto správné hubnutí rozhodně nevypadá.

Hubnout byste měli zdravým způsobem, zamezíte nevhodnému způsobu shazování váhy a bude se vám hubnout lépe. To znamená, že byste si měli dávat pozor na to, co jíte, k tomu cvičit a také používat zdravý selský rozum. Další nutným doplňkem je dostatek odhodlání a trpělivosti.

Začněte se lépe stravovat

Většinou lidé přibírají kvůli tomu, že se přejídají, neprávně jedí, hladoví nebo volí špatné potraviny. Zjistěte, kterým potravinám byste se měli vyhýbat a kterým naopak ne.

Vybírejte si zdravě a rozumně

Váš jídelníček by se měl skládat převážně z níže zmiňovaných potravin, vsaďte na jednoduchost, lokální a sezónní potraviny. Pokrmy by měly být jednoduché, avšak je nutné mít vyváženou skladbu jídelníčku. Vhodné jsou následující potraviny.

  • Celozrnný chléb a pečivo
  • Ovoce a zelenina
  • Libové maso, ryby a vejce
  • Mléčné výrobky
  • Vločky, jáhly, pohanka aj.
  • Kvalitní uzeniny
  • Semena a ořechy
  • Panenské oleje

Vyhněte se některým potravinám

Moc dobře všichni víme, že ne všechny potraviny jsou zdravé a vhodné při hubnutí, proto je nejlepší co nejvíce omezit jejich konzumaci. Jednou za čas si je můžete dát v rozumné míře, ale snažte se jim vyhýbat. Nejlépe omezte na nejnutnější minimum následující potraviny:

  • Sladkosti (čokolády, oplatky, perníky, bonbony)
  • Průmyslově zpracované potraviny (omáčky a polévky z pytlíku, předvařené pokrmy, jídla z konzerv)
  • Sladké pečivo (koblížky, buchty, zákusky)
  • Pochutiny (chipsy, tyčinky, křupky)
  • Tučné potraviny (bůček, tučné uzeniny)
  • Bílé pečivo (rohlíky, housky)
zdravé nezdravé jídlo

Jezte pravidelně

Pravidelná strava je jeden z klíčových elementů celého hubnutí. Pokud budete jíst pravidelně, bude se vám hubnout snadněji. Snažte se jíst v pravidelných intervalech, ať vaše tělo nemá pocit, že mu chybí energie. Ideální je mít tři větší jídla denně (snídaně, oběd, večeře), která doplníte svačinami (dopolední, odpolední).

Pokud vám nevyhovuje jíst pětkrát denně, jezte třeba čtyřikrát, jen mějte na paměti, že by strava měla být pravidelná.

Velice škodlivé je přes den hladovět a snažit se pak vše dohnat večer. Organismus není schopen přijatou energií spálit a následně si musí přijaté jídlo uložit do tukových zásob. Když ale stravu rozčleníte do celého dne, bude to i pro vás mnohem lepší.

Ukázkový jídelníček

Podívejte se na ukázkový jídelníček, jenž je uveden bez gramáže, neboť každý člověk má jiné potřeby.

Snídaně: žitný chléb s plátkovým sýrem a kouskem másla, rajče, čaj
Svačina: rohlík se šunkou, ovoce
Oběd: grilovaná kuřecí prsa, brambory uvařené na páře, zeleninová obloha
Svačina: polotučný bílý jogurt, několik ořechů
Večeře: pečené filé, celozrnná rýže, zelný salát

Nenuťte se jíst něco, co nemáte rádi. Vždy je možnost, jak můžete nahradit nezdravé potraviny zdravými, které jsou zároveň chutné. Hubnout můžete, i když budete jíst sádlo nebo máslo v rozumné míře.

krt

Věnujte se sportu

Taktéž pro hubnutí je velmi důležitý pohyb. Věnujte se oblíbenému sportu nebo obecně pohybu dvakrát týdně po jedné hodině, ideální by bylo třikrát týdně. Mezi vhodná cvičení patří jízda na eliptickém trenažéru či rotopedu, běh, rychlá chůze, jízda na kole, tanec, skupinová cvičení atd. K tomu přidejte i občasné posilování celého těla, které postavu zpevní.

cvičení na rotopedu

Jestliže sport či jakékoliv cvičení nemáte rádi, choďte pěšky. Jedna hodina svižné chůze denně se brzy projeví, neboť tento typ pohybu je velmi účinný a také je zadarmo. Hubnout se vám tak bude velmi lehce, můžete jít pěšky část nebo celou cestu do práce nebo školy či jít na procházky se psem nebo i bez něj.

Nehubněte v těhotenství a při kojení

Pokud je žena těhotná nebo kojí, neměla by hubnout. V těhotenství i při kojení je důležité dbát na zdraví dítěte a na dodávání všech důležitých živin, které by se mu nemusely dostat.

Hubněte s trpělivostí

Celkové hubnutí není založeno pouze na dodržování určitých stravovacích návyků a sportování, ale také na tom, že se nebudete stresovat a budete hubnout s rozumem. Pokud si budete neustále říkat, co smíte a nesmíte jíst, jestli jste něco neudělali špatně, obviňovat se z jednoho bonbonu nebo se budete obecně stresovat (nejen kvůli hubnutí), bude se vám hubnout celkem těžko. Základem je, abyste se nestresovali, protože stres na štíhlou linii škodí.

Přibírali jste asi celkem dlouhou dobu, proto i shazování potrvá u někoho dlouho a u někoho krátce. Nemůžete očekávat velké výsledky za pár dní nebo týdnů, při zdravém hubnutí zhubnete kolem půl kilogramu za týden.

Máte další rady, jak hubnout bez námahy a přesto účinně?


 

Diskuze k článku (celkem 2):




Můžete mi poradit jestli se dá zhubnout i bez cvicení?? Mám zlomenou nohu tak cvičit nemůžu...... Díkec

Mája 4. leden 2016 13:08

Má se jíst po cvičení nebo před cvičením,cvičím večer,děkuju

Zuzka 7. březen 2016 18:18

Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.