logo

Jak rychle zhubnout 10 kilogramů?

Zhubněte Rady Články
jak zhubnout

Se začátkem nového roku si mnozí slíbili, že se pokusí dodržet svá předsevzetí a jedním z nich určitě bylo i pár kilo zhubnout. U někoho se jedná o každoroční přání, které ne vždy končí úspěchem. Pokud zrovna vy patříte mezi ně, podívejte se na tipy, pomoci nichž se vám to zajisté podaří.

Kdo by si nepřál zhubnout 5, 10 nebo 20 kilo a konečně se zbavit svého hendikepu? Takové přání určitě není nemožné splnit, budete se ale muset pořádně snažit, dodržovat všechna pravidla při hubnutí a hlavně nějaký ten týden či měsíc vytrvat. Zjistěte, jak zhubnout 10 kilo zdravým způsobem, aniž byste se trápili hladem nebo hubli pomocí drahých a často neúčinných doplňků.

Neodkládejte hubnutí a začněte hned

Každý měsíc si říkáte, že od pondělí začínáte s hubnutím, ale ve výsledku to moc dlouho nevydržíte? Neodkládejte to na někdy, začněte hned. Uděláte to nejlepší nejen pro svou linii, ale i pro své zdraví. Každý kilogram, který máte navíc, se může nepříznivě projevit na zdraví. A co teprve, když se jedná o 10 kilogramů a více, než kolik byste měli mít? Začněte nyní, neodkládejte to na další den nebo týden, dnešek je to nejlepší datum.

Nejčastěji ženy i muži chtějí zhubnout 10 kilo

Zajímavostí je, že ženy a také muži chtějí podle různých anket přibližně zhubnout 10 kilo. Pouze 10 kilogramů. Toto číslo není nikterak vysoké, abyste o něj nezvládli svou váhu snížit. Stačí se jen trošku snažit a něco pro to udělat. Uvidíte, že se vám to podaří. Pokud ale chcete zhubnout více, počítejte s tím, že to zabere o něco více času.


Za jak dlouho můžete shodit?

Zajímá-li vás, za jak dlouho se můžete dostat na vysněnou váhu, jednoduše si to spočítejte. Při zdravém hubnutí zhubnete asi 0,5 - 1 kg za týden. Pokud vás trápí obezita nebo nadváha, bude hubnout rychleji než ti, kteří mají ideální váhu a chtějí zhubnout jen pár kilo. Také záleží i na dalších aspektech, mezi které patří, jak vyváženě se budete stravovat nebo jak moc budete cvičit.

Chcete-li zhubnout 10 kilogramů, bude to trvat asi 3 měsíce, může to být i méně nebo také více. Pokud 5 kilo, tak asi necelé dva měsíce. Avšak u každého je rychlost hubnutí individuální.

Důležitější než váha jsou míry, které změříte klasickým krejčovským metrem. Stačí se měřit na stejných místech co týden, zjistíte tak nejlépe úbytek tukových zásob.

Na diety zapomeňte

Můžete vyzkoušet různé diety na hubnutí, které slibují rychlý úbytek jako například mléčná dieta (až 8 kg za 13 dní), Margitova dieta (až 8 kg za 14 dní), hubnutí s tukožroutskou polévkou (až 5 kg za týden) a podobné nesmyslné diety, ale počítejte s následky.

Každý by si zajisté něco z diet vybral, ale má to jeden háček. Sice během několika dnů nebo týdnů rychle zhubnete, ale v žádném případě nezhubnete tuky. Většině lidí jde o to, aby zhubli tuky (např. větší břicho, stehna). Při takovýchto nezdravých dietách zhubnete pouze vodu a svaly.

Jakmile ale začnete jíst jako obvykle, přiberete všechny shozené kilogramy zpět. Někdo přibere i něco navíc. K tomu se tento způsob nedá považovat za zdravý, neboť často se jedná o velmi nízký energetický příjem a jednostrannou stravu chudou na živiny.

Ovšem nikdo nikomu nebrání, aby diety vyzkoušel. Každá nabytá zkušenost je mnohem lepší než tisíc slov.

strava

Jak můžete zhubnout zdravě?

Jediný způsob, který pomůžete zaručeně zhubnout tolik kilogramů, kolik chcete, je stravovat se vyváženou stravou. Díky tomu nebudete hladovět a budete postupně hubnout, ať už chcete zhubnout 10kg nebo 5.

Zapamatujte si následující pravidla:

  • Každý den snídejte.
  • Jezte pravidelně (snídaně, oběd, večeře, svačiny) v určitých intervalech.
  • Nepřejídejte se a nehladovějte.
  • Dopoledne by měla být strava bohatá na sacharidy, k večeru by se jejich počet měl snižovat (ale ne úplně).
  • Jezte dostatek bílkovin (maso, ryby, mléčné výrobky, luštěniny, bílek atd.), k večeru více.
  • Jezte dostatek zeleniny, hlavně čerstvé.
  • Nepřejídejte se ovocem večer.
  • Omezte konzumaci sladkých, slaných a tučných potravin.
  • Pokud vám nějaké zdravé jídlo nevoní, nenuťte se do něj.

Co byste měli jíst?

Jíst byste měli převážně následující potraviny, které jsou převážně zdravé. Vždy je jednoduše upravujte a snažte se mít velice pestrou stravu.

  • Zelenina a ovoce
  • Libové maso
  • Ryby
  • Ovesné vločky, jáhly, pohanka a další obiloviny
  • Luštěniny
  • Mléčné výrobky
  • Žitné a celozrnné pečivo a chléb
  • Celozrnné výrobky
  • Uzeniny s vysokým obsahem masa
  • Výrobky ze soji
  • Vejce
  • Semínka a ořechy
  • Sypané müsli
  • Oleje, omezeně máslo

Tipy na snídani

  • Sypané müsli s jogurtem
  • Žitný chléb jemně potřený máslem se sýrem a rajčetem
  • Ovesná kaše a ovoce
  • Žitno-pšeničný chléb s tvarohovou pomazánkou
  • Chléb s tenkou vrstvou másla a vejcem natvrdo
  • Pohanková kaše s ovocem

Tipy na oběd

  • Pečené kuřecí prso s vařenými brambory, zeleninový salát
  • Kuřecí nudličky s celozrnnou rýží a zeleninou
  • Grilovaný losos s brambory a zeleninovou oblohou
  • Špagety s rajskou omáčkou s tofu
  • Hovězí steak s pepřovou omáčkou, brambory a oblohou
  • Libový guláš s celozrnnými těstovinami

Tipy na večeři

  • Chléb s tvarůžkovou pomazánkou a zeleninou
  • Těstovinový salát s kuřetem nebo tuňákem
  • Chléb s plátky uzeného lososa
  • Pečené rybí filé se zeleninou a brambory
  • Vídeňské párky s pečivem
  • Šopský salát s celozrnným rohlíkem

Co naopak není vhodné?

Následujícím potravinám byste se měli vyhýbat, protože neprospívají štíhlé linii. Jednou za čas neuškodí, ale spíše se jim vyhýbejte. Paradoxně ani nízkotučné potraviny nejsou nejlepší, protože po nich bývá brzy hlad.

  • Chipsy, křupky, tyčinky
  • Sladkosti - perníky, sušenky, oplatky, čokolády, bonbony aj.
  • Polotovary a jídla ze sáčku
  • Sladké pečivo, zákusky, cukroví
  • Bílé pečivo včetně obarveného pečiva
  • Tučné sýry, smetanové a sladké jogurty
  • Tučná masa
  • Tučné uzeniny
  • Nízkotučné potraviny
cvičení na míču

Bez pohybu to nepůjde

Pohyb má při hubnutí vliv asi z 1/3 třetiny, proto byste na něj neměli zapomínat. I když zrovna neholdujete nějakému sportu nebo cvičení, určitě se i pro vás něco najde. Je vhodné kombinovat jak posilování, tak i aerobní pohyb.

Posilovaní je vhodné na tvarování, zpevnění a posilování postavy, což je při hubnutí velmi potřebné. Mezi ně se řadí nejen klasické cvičení v posilovně, ale také pilates, kalanetika nebo posilování doma. Posilujte celé tělo dvakrát týdně.

Dalším typem cvičení je aerobní cvičení, které má vliv na spalování tuků, které nastává asi po 25 - 30 minutách cvičení. Sem se řadí aerobic, jízda na trenažéru (eliptický, veslovací, orbitrek), jízda na běžkách, kole, tanec, běh, rychlá chůze a jiné. Právě rychlá svižná chůze je vhodná absolutně pro každého, neboť nezatěžuje kolena, zvládne ji každý a nestojí žádné peníze. Tomuto pohybu se věnujte alespoň dvakrát týdně 45 - 60 minut.

K tomu přestaňte používat výtah, omezte používání auta i městské hromadné dopravy. Každý krok navíc, který uděláte, se počítá. Právě již zmiňovaná chůze má na hubnutí opravdu významný vliv, proto se jí v dnešní zrychlené a lenivé době nevyhýbejte.

Mějte trpělivost

I když neuvidíte žádnou změnu po týdnu, vyčkejte, určitě další týden menší váhu zaznamenáte. Taktéž nemůžete očekávat bleskové výsledky, když jste přibírali velice dlouho. Vydržte, mějte silnou vůli a trpělivost, ať brzy zhubnete požadovaný počet kilogramů.

Pochlubte se, kolik kilo chcete zhubnout?




Diskuze k článku


10 kg :/
Verča, 12. 1. 2016 17:17
tak jdem na to ;-)
petula, 14. 1. 2016 7:59
potřebuji 10kg.
jaja, 15. 1. 2016 21:16
JDU DOTOHO
DIGINA, 19. 1. 2016 11:29
Za týden 4 kg, jídelníček, každý den hodina procházky a 3x týdně hodinu na spinningu
Ivet, 21. 1. 2016 12:47
Minimálně 6kg.. Snažím se jist zdravě a pravidelně a 2x týdně chodím do fitka na pás rychlou chůzí+posilování ale váhai stojí.. Asi dělám něco špatně ve stravě..
Jeniss, 25. 1. 2016 20:53
Taky těch 10 kg, no hlavně vylepšit to jídlo a přidat schody (5.patro) uf
Ina, 26. 1. 2016 18:14
Závazek 10 kg, od 15.1. jsou 2 kg v pryč. Zdravá strava a každý druhý den 4-6 km rychlé chůze.. Doma posilování s petkama.
Rada, 28. 1. 2016 6:37
10 kg taky postačí... doma cvičení a k tomu procházky...
Lenka, 2. 2. 2016 19:03
potřebuji 10 kg
Renata, 6. 2. 2016 2:49
no to je sice hezky, ze potrebujete zhubnout, ale nikdo nenapisete jak
sari, 10. 2. 2016 18:43
Nevím kolik? Chci se 20x za sebou přitáhnout, zatím po čtyřech týdnech dole 5kg,začátek volný ale teď denně běhám na trenažeru 25min a pak 70 kliků po pěti sériích pak chci zapojit činky a tak za 3 měsíce hrazdu,piju jen vodu ,ovoce (banán,jablko) každý den,zeleninu večer, sním hodně rajčat asi 300g každý den+mrkev,kedlubna,zelí,okurka ,na oběd jdu normálně do restaurace to neřeším pracuji fyzicky tak ani nevím jak bych to děla abych měl teplé jídlo,akorát si raději jako přílohu dám rýži nebo brambory,snažím se jíst 5krát za den. Moje výška 170kg, měl jsem 82Kg a teď zatím 77kg,o váhu mi nejde chci unést bezpečně svou váhu a cítit se dobře, první velký poznatek nejsem vůbec unaven jako dřív.
pavel, 21. 3. 2016 0:35
Zkusím to
Tajné, 22. 3. 2016 21:59
Zkusím 10 kg. Snad to pujde
Kiki, 28. 3. 2016 20:23
Nemyslím si že jsem tlustý, když se kouknu do zrcadla vypadám tak nějak normálně zdravě...ale jakmile se vidím např. na fotce...hrůza děs...stehna tlustý, břicho ( ne že by mi koukalo ) ale jsem hrozně široký....není to o tloušťce...problém je že jsem široký..jak napravit toto?
Filip, 29. 3. 2016 19:31
Filipe,trochu se okrájej,něco jako když krájíš brambory,nebo okurku.kdybyste vy prasata nežraly a hejbali se nemusíte řešit kraviny.znám to od sebe,130kg výška 180,bez pohybu,žeru ostošet a nesere mi to.a hlavně se pořád válím.pohoda
divoch, 1. 4. 2016 0:19
Snažím se zhubnout 12 kg ,ale po 50 už to nejde snadno. Přidám víc pohybu a snad se to povede.
Hany, 12. 4. 2016 13:48
Ráda bych zhubla 10 kg jím zdravě 5 krát denně pořád samá zelenina , ovoce a bílé jogurty a pořád žádný výsledek.
Sedmička, 30. 4. 2016 6:51
Stehna mam tlustý. Poradíte mi prosím někdo jak mám zhubnout. Děkuju.
Šiška, 3. 5. 2016 17:27
Jk se dá dobře zhubnout nevím jk na ti to
jess, 6. 5. 2016 23:38
Na nějaké hubnutí jsem ještě malá, ale tohle se nedá. Potřebovala bych, aby šlo těch 10 kilo dolů.
Slzička, 8. 5. 2016 21:06
Duu doo tohoo snad to výýde :/
Monika, 19. 5. 2016 21:03
Nejsem tlustá, ale musím už postupně hubnout do váhový kategorie xD takže to chci přes prázdniny zkusit... jsem vysoká 168 cm,vážím 58 kg, to by šlo, ale chci nejlépe pod 50, smířím se s 52 =D tak lidi, držte mi palce! =D jde se na to, končím se sladkým, začnu se zeleninou... (ale čokolády se nevzdám!!! =D )
Chiara, 30. 6. 2016 19:02
díky této dietě jsem za 4 měsíce zhubl 16 kylo. Jsem krásně štíhlý a svaly se mi krásně rýsují.
Petr, 7. 7. 2016 23:37
10 kg doufám že to vydržím
kate, 30. 7. 2016 13:27
nevim ale jdu do toho
anicka:P, 24. 8. 2016 10:56
Chci zhubnout tak 10-15 kg.:-):-)
Ajisek, 24. 1. 2017 19:12
Jdem do toho
MARTINA, 26. 1. 2017 17:07
Tak jdu do toho aspon 10kg a budu stastna
Janina, 26. 2. 2017 9:51
Jdu do toho potrebuji 10 kilo dolu
Sara, 20. 3. 2017 23:44
Chtela bych zhubnout tak 10 as 15kg a byla bych spokojena
petra, 11. 4. 2017 22:39
Je mi48 a potrebovala bych taky zchodit 10kg
Kytka, 25. 4. 2017 19:11