Jak snadno zhubnout? 7 zaručených rad

24. srpen 2015 | Zhubněte | Rady | Zdravý styl | komentáře: 1
jak snadno zhubnout


Ačkoliv to tak nevypadá, tak hubnutí je celkem snadné, ale pouze v případě, když víte, co přesně máte dělat. Všude najdete plno rad a tipů, které mají pomoct, ale ne vždy se jedná o efektivní rady. Vybrali jsme pro vás 7 rad, které vám určitě pomohou.

1. Nevynechávejte snídani

Po dlouhé noci organismus potřebuje novou dávku energie, které se mu často nedostává, pokud se na snídani vykašlete. Raději si přivstaňte, ať se můžete v klidu nasnídat. Před prací, školou nebo jen tak se vám určitě snídaně bude hodit. Můžete si vzít nejen oblíbenou ovesnou kaši, ale i chléb se sýrem, pomazánkou nebo šunkou, občas i vajíčka nebo něco sladkého. Záleží jen na vás.

Pokud by vám jídlo hned ráno nedělalo dobře, dejte si alespoň něco malého. Můžete si vzít kousek ovoce, půl rohlíku nebo i müsli tyčinku bez polevy. Časem si tělo na jídlo zvykne a bude snídani vyžadovat.

2. Jezte pravidelně

Pravidelná strava je pro organismus velice důležitá a nejedná se pouze o základ hubnutí, ale také základ pro prevenci diabetu. Každý den si dejte tři hlavní jídla, mezi které patří snídaně, oběd a večeře, pak ještě dvě svačiny nebo případně třetí svačinu (druhou večeři).

Pokud nemáte tak často hlad nebo nemůžete tak často jíst (například kvůli práci), jezte méně často ale pravidelně. Klidně postačí, když budete jíst pravidelně třikrát denně, i to bude mít vliv na hubnutí. Porce by ale tomu měly být přiměřené, měly by být větší, než když se jí pětkrát denně.


3. Zařaďte do stravy zdravé potraviny

Zdravější potraviny, mezi něž patří celozrnné pečivo, celozrnné těstoviny, tmavá rýže a málo obvyklé obiloviny, jsou pro snadné hubnutí ideální, neboť mají nízký glykemický index, dříve a více zasytí a vás nebude hodit mlsná. K tomu přidejte každý den hodně zeleniny a ovoce, protože dodávají nejen vlákninu, vitamíny, minerály, ale také enzymy.

Jestliže zrovna neholdujete zdravému stravování, zkuste si alespoň občas dát něco zdravého. Když si dáte každý den něco malého, uděláte pro sebe mnohem víc, než kdybyste se tomu pořád vyhýbali. Stejně tak nezapomínejte na zeleninu, která je často přehlížena.

jídlo

4. Jezte mléčné výrobky

Mléčné výrobky patří mezi stravu, které bychom se neměli vyhýbat (pokud vás ale netrápí intolerance laktózy nebo alergie na kasein). Mléčné výrobky dokáží zasytit a dodají cenné živiny. Vyhněte se ale nízkotučným výrobkům, které moc pro hubnutí prospěšné nejsou, obsahují totiž více sacharidů. Vsaďte na jogurty s nejméně 2 % tuku a sýry s 30 % tuky v sušině.

Výborné nejen na hubnutí, ale i na zdraví jsou kysané výrobky, mezi které patří kyška, kefír, acidofilní mléko, zákys nebo podmáslí. Tyto výrobky také častěji snesou ti, kteří trpí nesnášenlivosti laktózy.

5. Vynechte pamlsky a pochutiny

Při hubnutí nejsou vhodné různé pamlsky a pochutiny. Odpusťte si proto sušenky, perníky, oplatky, čokolády, bonbony, chips, tyčinky, křupky atd. Tyto potraviny tělu nic nedají a akorát se uloží do tukových zásob. Tím se vlastně znemožní hubnutí a vy budete místo toho přibírat.

Pokud si nemůžete pomoct, dejte si jednu kostečku nebo dvě kvalitní hořké čokolády. Uspokojí vaše chuťové buňky a na váze se tato neřest neprojeví.

krt

6. Sladké limonády by měl být tabu

Sladké limonády nejsou příliš vhodné při hubnutí, protože obsahují velké množství cukru. Řešením ale není ani verze bez cukru, neboť sladidla, která nápoj obsahuje, vyvolávají větší chuť k jídlu a někdy se objeví pochyby o jejich vlivu na zdraví.

pohyb

7. Hýbejte se

Pohyb je na hubnutí velmi důležitý a opravdu na hubnutí nestačí jen dvě hodiny týdně. Je nutné se neustále hýbat, doporučuje se chodit co nejvíce pěšky, pravidelně cvičit a posilovat. Již zmiňovaná obyčejná chůze v tempu je pro tělo naprosto přirozený pohyb, který má největší účinky na samotné hubnutí. Stačí chodit za den nejméně 45 minut pěšky a již se to projeví.

Pokud chůzi moc neholdujete, tak je vhodné nejméně dvě hodiny týdně (optimální pohyb je obden) cvičit nějaké fitness cvičení, běhat, jezdit na trenažéru nebo třeba skákat přes švihadlo. U tohoto cvičení se totiž spalují tuky, stejně jako u rychlé chůze.

K tomu připojte i posilování, které pomáhá tělo zpevnit a tvarovat. Nemusíte chodit rovnou do posilovny, stačí posilovat doma, ale je nutné zaměřit se na celé tělo a to nejméně dvakrát týdně.

Další zajímavé rady o tom, jak můžete snadno zhubnout, se dočtete v následujících článcích:


 

Diskuze k článku (celkem 1):




Zase stejné rady, ale co jiného by tak fungovalo.

Ria 30. srpen 2015 14:18

Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.