Hamptonská dieta s přísnými pravidly

14. prosinec 2015 | Diety | Slavné diety | komentáře: 0
dieta


Na našem území je Hamptonská dieta ještě celkem neznámá, ale v Americe zažívá boom. Sestavil ji newyorský lékař Fred Pescatore, který dříve vedl Atkinsovo centrum v USA. Spojil to nejlepší ze středomořské stravy, diety ze South Beach a Atkinsovy diety. Tato dieta stala v Americe velmi úspěšnou a samozřejmě ji vyzkoušely i celebrity, mezi něž patří Sarah Jessica Parker, Renée Zellweger nebo Kim Cattrall.

Ve zkratce je Hamptonská dieta založena na tom, že ve stravování je vhodné upřednostnit luštěniny, zdravé tuky a naopak omezit sacharidy. Dále se mají po vzoru středomořské diety vybírat pouze nezpracované potraviny a nejlépe bio, k tomu ještě přidat velké množství ryb a zeleniny. Tato skladba nízkosacharidové stravy se zdravými tuky pomůže k dlouhodobému hubnutí a omezení pocitu hladu.

tučný losos

Kdo je Fred Pescatore?

Tento způsob stravování je poměrně mladý, neboť ho americký lékař Fred Pescatore vymyslel docela nedávno. Vedly ho k tomu nejen zkušenosti, jež získal z kliniky, ale také vlastní zkušenosti z období puberty kdy trpěl nadváhou a měl strach kvůli tomu jít i na rande. Brzy velmi rychle zhubl a rozhodl se studovat medicínu. Během studií ještě hubl s oblíbenou Atkinsovou dietou.


Založil si vlastní praxi ve Východním Hamptonu, ale záhy byl naverbován, aby pracoval v Atkinsově centru na Manhattanu jako zástupce ředitele centra. Během této doby vydal knihu o dětské obezitě a po pěti letech tam přestal pracovat. Poté vydal ještě další knihy. Dr. Pescatore společně s dalšími zaměstnanci, jakmile bylo centrum v roce 2003 zavřeno, vytvořil novou praxi založenou na spolupráci mezi tradiční a alternativní medicínou.

Během celé doby zkoumal stravu a tuky. Nepopírá, že by dieta doktora Atkinse byla špatná, jen se za tu dobu změnil pohled na jednotlivé potraviny, resp. v jeho případě tuky, načež toho využil u své diety.

Na čem je Hamptonská dieta založena?

Podle Pescatora není až tak důležitá velikost porce, jak výběr potravin a samotná strava. Je vhodné konzumovat více ryby, které jsou bohaté na omega-3 nenasycené mastné kyseliny, jíst dostatek luštěnin, ořechů, zeleniny a libového masa. U ovoce a obilnin je nutné dbát na jejich obsah sacharidů.

Smí se jíst vše bez omezení až na zmiňované sacharidy, které se mohou konzumovat velmi omezeně a to podle skupiny, kam patříte. Skupinu určíte dle toho, kolik chcete zhubnout. Postupně přecházíte do další fáze, jakmile se vám podaří splnit plán.

Skupina A - pokud chcete zhubnout více než 4,5 kg, smíte sníst za den pouze 30 gramů sacharidů.
Skupina B - pokud chcete zhubnout méně než 4,5 kg, smíte sníst za den 40 - 60 gramů sacharidů.
Skupina C - jakmile hubnoucí dosáhne své váhy, začne si ji udržovat a za den se smí sníst o něco více sacharidů než ve fázi B.

makadamiové ořechy

K tajné ingredienci podporující hubnutí a metabolismus patří makadamiový (makadamový) olej obsahující velké množství mononenasycených mastných kyselin (MUFA), které jsou pro tělo velmi potřebné. Tento olej z ořechů se má používat nejen pro vaření, ale i do salátů, marinád či dresinků.

krt

S Hamptonskou dietou budete postupně hubnout a zároveň se i pestře stravovat. Smí se jíst celozrnné pečivo (opravdu celozrnné), čerstvé ovoce, ryby, libové maso, v malém množství se může i alkohol nebo slanina. Na druhou stranu by se neměly jíst zpracované potraviny, nezdravé tuky či mnoho sacharidů. U sacharidů je vždy nutné vejít se do limitu.

Tato dieta není určena k léčbě nemocí, ale pouze k hubnutí zdravých jedinců. Pokud potřebujete zhubnout více než 15 kg, máte méně než 18 let, trpíte diabetem, nemocemi ledvin či jater, konzultujte hubnutí nízkosacharidovou dietou s lékařem.

Podle některých odborníků neexistují důkazy o tom, že by makadamiový olej opravdu pomáhal hubnout. Taktéž se jim nelíbí omezený příjem sacharidů, vitamínů a vlákniny, na druhou stranu Hamptonská dieta podporuje konzumaci ryb, zeleniny, zdravých tuků a nezpracovaných potravin.


 



Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.